'Waarom richt je geen studievereniging op?'

Deze vraag kreeg Dianne te horen van haar SLB’er, Marrit Müskens, toen ze aangaf dat ze opzoek was naar meer nevenactiviteiten. In eerste instantie was dit als een grapje bedoeld, maar Dianne was getriggerd. Dianne, inmiddels tweedejaars, legde de vraag ook voor aan haar vriendin, Eline. Ook zij was gegrepen door de vraag en reageerde: “why not?”

Waar te beginnen? De twee kwamen al snel tot de conclusie dat dit geen makkelijk werkje was. Een oproep tot hulp op Facebook van de opleiding was een logische stap. Al snel volgden er spontane reacties van verschillende studenten. Emiel reageerde ook. Emiel, destijds stage lopende bij de Sint Maartenskliniek, leek het wel leuk om te gaan helpen. Paar dagen later zaten de drie op een koude dinsdagavond in speciaalbier café Samson.

De drie klikte meteen, de naam FAST was gekozen en zo was het kernteam gevormd. Het was inmiddels februari en verschillende doelen werden gesteld:
– we organiseren de introductie van 2018
– vanaf oktober 2018 hebben we een compleet bestuur
– vanaf oktober 2018 beschikt de vereniging over: een kvk inschrijving, bankrekening, commissies en een eigen plekje op de HAN.

Kort daarna werd een pizzabrainstormsessie georganiseerd. Hier kwam iedereen langs die het wel zag zitten om van FAST een begrip te maken. Op de brainstormsessie werden commissies gemaakt en taken verdeeld, FAST kreeg zo echt vorm!

Achter de schermen werkte het kernteam hard verder om de vereniging officieel te maken volgens de wet. De soepele onderhandelingen met de opleidingscoördinator en de financieel directeur van het instituut waren dan ook zeker fijn! Dit alles resulteerde dat op 26 april 2018, SV FAST wettelijk werd vastgelegd. De statuten lagen in onze handen, met daarop de namen van de oprichters en het 1e bestuur der SV FAST:
– Dianne van den Hombergh, voorzitter;
– Eline van Hoorn, secretaris;
– Emiel de Vries, penningmeester.

Al snel was er de behoefte om een extra bestuurslid toe te voegen. Marleen Gerritsen bood zich aan om voor een paar maanden de drie te kunnen ondersteunen in het opzetten van de commissies.

Nog voor de zomer werd bekend dat Davy van Eijk en Tessa Pluk per 1 oktober het team gingen versterken. Het 1e bestuur ging nog een termijn door en zo was het 2e bestuur officieel een feit!

Bestuursfoto_1.jpg
1e en 2e bestuur